elektrokola
Zde je ukázka některých našich prací:
První pokusná, plně funkční odpružená elektrotříkolka přestavěná ze staršího kola. Velmi pohodlná a bezpečná jízda díky jejímu odpružení a širokému sedlu. Nevadí ji nerovný terén jako u neodpružené tříkolky.
Pokusná, plně funkční odpružená elektrotříkolka. Velmi pohodlná jízda. Nevadí ji nerovný terén jako u neodpružené.
Pokusná, plně funkční odpružená elektrotříkolka. Velmi pohodlná jízda. Nevadí ji nerovný terén jako u neodpružené.
Druhá verze. Nezalekne se žádného stoupání. Rychlost omezena na 25 km/hod.
Tato koloběžka měla nepravidelný výkon. Problém byl v uvolněném šroubku koncové svítilny. (nelogická závada)
Další problém byl v nepravidelném přerušování el. proudu za provozu. Závadu způsoboval samořezný šroubek zavrtaný do jednoho z vodičů k mikrospínači.
Ukázka elektroinstalace koloběžky
Funkčně možná dobrá, ale dílenské zpracování této koloběžky poněkud zaostává.
Instalace středového motoru 250W.
Oprava těchto kol je někdy "oříšek". Třeba výměnu zadního pláště je lépe dělat ve dvou lidech. Ale jde to.
Spíše pokus pro ověření možností využití tažné kárky, třeba pro nákupy.
Tříkolka, díky možnosti umístění automobilových baterii má neskutečně velký dojezd.
Zahradní vozítko pro odvoz čehokoliv. Nezalekne se ani výrazného stoupání.
Rychlost a stoupání je dáno použitým převodem, v našem případě je rychlost cca do 15 km/hod.
Motory jsou dva, 300W/24V zapojeny v sérii, tudíž na 48V.
Horské kolo s výkonným motorem.
Zde je pokusná tlačná kárka za kolo. Místo, aby cyklista kárku táhl, tak ona jej i plně naložená snadno utlačí.
Výhoda této varianty je, možnost použít jakékoliv baterie a tím si zvýšit dojezd.
Zároveň možnost připojení v podstatě za jakékoliv kolo bez podstatných úprav.
Zde elektromotor výrazně ulehčil práci šlapajícímu, zejména při plném obsazení této rykši z Indie..
Elektrifikace tohoto handbiku "lehokola" na elektrohandbik pro tělesně postiženého občana bylo celkem bez problémů až na požadavek rozebíratelnosti, přední a zadní části z důvodu možnosti přepravy v autě.
Vyžádalo si to použití vhodných konektorů mezi přední a zadní částí.
Elektrifikací se velice se ulehčila jízda, zejména v terénu, nebo do stoupání.
U elektrifikace tohoto "lehokola" byl problém s umístěním akumulátoru a s volbou a umístěním řídící jednotky.
U elektrifikace tohoto kola byl problém s umístěním danného akumulátoru, vzhledem k nízko umístěného sedla.
Zde, některé závady:
Po jízdě v silném dešti vykapalo z motoru cca 1/4 litru vody, přestože výrobce uvádí, že je utěsněn.
Oprava píchlé zadní pneumatiky u tohoto elektrokola není někdy jednoduché.
Některé záběry a zkušenosti z provozu elektrokola:
Středový motor je dobrá volba zejména pro kopcovitý terén. Díky volbě převodového poměru přehazovačky a díky možnosti volby stupně asistence elektromotoru si poradíte teměř s jakýmkoliv kopečkem, aniž by jste "vypustili duši".
Ukázka některých problémů, které se mohou přihodit:
Takto dopadla řídící jednotka elektrokola po jízdě v silném dešti, přestože byla uložena v krytu.
Z motoru vyteklo cca 1/4 litru vody, která způsobila oxidaci vodičů o porušení izolačních stavů.
NEJEZDIT V SILNÉM DEŠTI, NEBO VODOU !!!